Sunday, January 29, 2012

Phi Phi saarel

Krabi town sadamas oli rahvast päris palju. Erinevad taksod ja bussid vedasid inimesed sadamahoonesse,kus nad erinevatele trippidele juhatati. Krabi ümbruses on päris palju erinevaid saari,kuhu iga päev laevatrippe korraldatakse.Laev Phi Phile oli parajalt suur.Mingi 100 inimese kanti võis olla.Laeval oli ka suur konditsioneeriga reisijate ruum,kuid me istusime laevalael ja nautisime loodust ja sooja ilma.Tai ongi selline maa,kus on ideaalsed tingimused inimese eluks. :) Kuigi väljas oli stabiilselt +32,siis palavust,kui sellist ei ole. Päike tavaliselt on kergete udupilvede taga ja kõrvetavat kuumust ei ole.Ilm kogu aeg selline kergelt sombune.Aga väga hea.Täpselt paras. Isegi higistama ei hakka.Ja öösel on praktiliselt samasoe.Paari nädala jooksul,mil me seal olime ei tekkinud kordagi külma ega kuumuse tunned. Ideaalne kliima. Siia ma kunagi elama tulen,kui pensionile jään :)
Krabilt on Phi Phile umbes 60 km ja laevareis kestab 1,5 tundi.Põnevusega ootasime juba saabumist maailmas top 10 turismiobjekti hulgas olevale saarele.
Esmamulje saarest oli vägev-hele helesinine vesi ja lumivalge liivaga rannad ja mäepervedel väiksed bangalod. Elmer küll natuke mossitas,et ei midagi erilist,kuid varsti hakkas talle ka siin meeldima :)
Sadamas maabudes pidi kohe maksma 50 bahti saare puhtuse maksu. Samuti oli sillaäär täis mehi,kes üritasid kõigile kohe veetakso teenust või hotellis ööbimist pakkuda.Meil oli esimene öö Twin Palms Resortis http://www.phiphitwinpalms.com/ broneeritud ja sildiga mees juba ootas meid silla otsas.Mehel oli tõugatav käru,kuhu ta meie kotid asetas.Meie ööbimiskoht oli täpselt sadama vastas,saare teisel kaldal. See koht on ka saare kitsam koht-200m .Muidu saar ise on mingi 5 km pikk ja sopiline,kuid enamus saart katavad järsud mäed ja dzungel,kus elutegevust eriti ei toimu.Phi Phi saarel on 38 hotelli.Meie valisime bangalo tüüpi ja et oleks võimalikult rannas. Muide saarel pole ühtegi autot,ega isegi mitte rollereid.Igale poole pead minema jalgsi,või pikasabalise taksopaadiga.
Phi Phi kõige kitsamas osas on mõned jalutamistänavad,kus on baarid,massaazisalongid,tätoveerimissalongid,reisibürood ja igasuguse träni müüjate putkad.

Meie bangalo asus Loh Dalum Bayl. Võtsime selle esialgu üheks päevaks 1200 bahti eest ja nagu hiljem selgus,jäime sinna neljaks ööks.Hind oli hea ja asukoht rokistaaride jaoks super :)

Meie bangalo oli ookeanist 30 meetri kaugusel ja samas rannas asusid ka saare kuumimad vabaõhu-rannadiskod. Õhtul tekkisid nagu imeväel kõigi kohvikute kõrvale liivale plastmassist rannatoolid-lauad või istumiskotid.Algasid igasugused tuleshowd. Ja asja saatis vali diskomuusika. Päris äge oli istuda liival ookeani rannal,väljas +30 ja pimedus.Kõrval teevad kohalikud tulega igasuguseid trikke. Ja rahvas tantsib ja pidutseb või jalutab niisama ringi. Ja nii iga õhtu!!!! Mulle meeldis.
Muidugi turistid,kes siin ranna kandis elasid,pidid arvestama,et iga öösel kella 2-ni öösel magada ei ole võimalik. Muusika tümps peksab baarides nii kõvasti,et pool saart kuuleb seda.

Kui muidu Taimaal ringi liikudes oli isegi turismipiirkondades kohalike ülekaal turistidest suurem,siis Phi Phi saarel olid 99% turistid.Kohalikke peale teenindajate praktiliselt ei olnud.Samuti puudusid pealetükkivad Tai naised,kes sind käest sikutasid ja your room tahtsid tulla:)
Phi Phil võtsime ka ühe kohaliku poolepäevase paaditripi pikasabalise paadiga kõrvalolevale saarele Maya Bayle.Saarele,kus filmiti maailmakuulus Leonardo di Caprio film The Beach.Paadis olime me viiekesi ja trip maksis 1000 bahti.Üldse sai Tai reisil kõikidest trippide hinnast,mis algul välja reklaamiti vähemalt pool hinnast alla.Selle saime õnneks ruttu selgeks :)

Maya Beach oli super!!!! See on tõesti hingematvalt kaunis koht.Ainult nagu paat randuda sai,oli mingi kohalik asjapulk kohal ja tahtis nn. looduspargi maksu 200 bahti nägu. Muidu oli koht muinasjutuline-helesinine vesi,lumivalge liiv ja ümberringi kõrguvad kaljud.Imeilus rand,kuhu pääses ainult läbi kitsukese lahesopi.
Muidugi oleks pilt veel maalilisem,kui poleks kitsukesel rannal paarisadat turisti. Üritasin ka snorgeldada,kuid kalu väga polnud,sest põhi oli igal pool liivane. Puudusid riffid ja veealused taimed.Nagu hiljem selgus,oli väga hea snorgeldamiskoht kus me ka peatusime just sellesama saare tagaküljel.
Paaditrip jätkus veel ümber Phi Phi Lay saare. Snorgeldamine,linnumunade kasvatamise koobas ja lõpuks Monkey Beach.Ahvide rannal maabumisel tulid kaljudelt alla ahvid,kes hakkasid turistidelt meelehead nõudma.
Õhtuks olime sellest tripist päris väsinud. Käisime maalilises rannarestoranis söömas ja siis jälle hilisõhtul lebotasime rannas ja lasime õlut ja ka veidi kangemat...
Ühel päeval jalutasime ka mööda saart ringi.Tee peale jäi Phi Phi Tsunami Memorial Park. 26 dets. 2004 aastal tabas saart tsunami,kus 10 meetri kõrgune laine tappis saarel lig 5000 inimest. See memoriaal on nurgake ühes aianurgas,kuhu on inimesed paljudest riikidest pannud pisikese mälestustahvli oma hukkunud sugulastele-sõpradele.
Saarel ringi jalutades nägime mitu korda,kui majapidamistes voolas reovesi kraavi ja see haisev solk omakorda voolas otse üle lumivalge rannaliiva ookeani.Ja 50 meetrit eemal turistid suplesid sellessamas vees!
Ühel päeval võtsime veel ette jalutuskäigu mäe otsa nn viewpointi.Päris võhmale võttis ronimine treppidest ja järsakutest üles.Aga vaatepilt oli lummav! Täpselt see pilt on enamikes saart tutvustavatel postkaartidel!

Otsustasime edasi minna ja üle mäe ja dzungli saare vastasranda välja jõuda. Matk oli vaevaline ja vältas tunnikese,enne kui avastasime end vastasrannast Phi Phi Relax Resort hotelli rannast.See oli selline väga rahulik koht,kus rannas jalutasid ainult üksikud inimesed.Täpselt selline,nagu puhkus paradiisis-üksik rand,lumivalge liiv,ookean ja võrkkiik.
Pikutasime sellel rannal oma 2-3 tundi. Käisime ka ranna nurgas kaljudel elutsevate kohalikega tutvust sobitamas.Nad elasid mingites bangalo taolistes hurtsikutes.Poisid mängisid rannas võrkpalli.Mina,Reijo ja Ints tahtsime ka punti lüüa ja neile vastu mängida. Aga üks poiss küsis kohe kiirelt 100 bahti selle eest :) See ajas meil rahvaste sõpruse ürituse tuju kiiresti ära.
Tagasi oma beachile läksime juba veetaksoga.Õhtu möödus niimoodi,nagu piltidelt näha:) Siin päris põnev pangede süsteem.Plastmasspangi valatakse sinu juuresolekul 2-3 pudelit alkohoolset jooki+ coca cola ja siis juuakse seda pangest kõrrega.Paljud turistid jalutasid selliste pangedega rõõmsas tujus mööda saart ringi.
Õhtul istusime jälle rannas,nagu alati ja nautisime puhkust.Kokteil,õlu ja imemaitsvad kanatiivad.Mõni mees sai tantsida kah :)

Phi Phil kohtasime veel  kahte eestlaste punti. Üks oli mingi tüdrukute punt ja teine krossimeeste punt. Reijo enda tuttavadki veel :)
Samasuguse laevaga,nagu saabusime Krabilt Phi Phi saarele,liigume nüüd edasi Phuket Towni.