Thursday, January 12, 2012

Rong+buss Bangkok-Krabi

Kuigi Air Asia lennupilet oli umbes samas hinnaklassis,valisime ikkagi rongi,et ekstreemi näha :) Ja me ei pidanud pettuma. Rong väljus kell 19.30. Kell  07.15 Surat Thanis. Kell 9.00-13.00 buss Krabile.
Rong ise oli küllaltki vana ja lagunenud. Kitsam,kui meie rongid ja kahekorruselised magamiskohad olid piki rongi.Meil oli 2 nd class sleepers air conditioned. Tellisime kohe süüa ja kohalikku õlut.Linnast välja sõites nägime rongi aknast ka üleujutatud Bangkoki äärelinnu.Vahepeal oli ainult raudteetamm vee alt väljas-ümberringi laius vesi.
Rongis saime kohe  tuttavaks toreda nais vagunisaatjaga, rongi politseinikuga ja õige varsti ka iga mööduva kohalikuga :) Eriti heas tujus ja kõigiga kohe valmis suhtlema oli Elis.Uskumatu,kui sõbralikud on kohalikud elanikud. Igaüks oli kohe nõus meiega ühes lauas istuma ja pool tundi maailma asjadest rääkima. Ilus ja tore vagunisaatja oli veel suht näljane ka ja sõi hea isuga me laualt ära kõik mingid tundmatud mereelukad,mis meile eriti ei maitsenud :)

Igatahes lõbus oli! Kuna meie vagunis väga palju rahvast ei olnud ja enamus inimesi tõmbas kardina oma voodile ette,et magada,suundusime me restoranvagunisse. See oli ka pull. Konditsioneeri seal ei olnud ja kuna väljas  +30 oli seal mega palav. Ei aidanud ka kõik pärani olevad aknad. Aga vaatepilt oli ekstreem.Istud laua taga,aknad pärani ja väljas pime dzungel ja vahel mõni asula ka.
Restoranis lasime kohalikku õlut Singha.Toodi pudelitega suure jääpangi sees lauale.Elis jõudis muidugi tervele restoranvagunile õlut osta,restorani miilitsaga vennastuda ja mingi koleda Inglismaa tüdrukuga tantsu lüüa :)
Nalja sai kõvasti.Restoranis oli veel paar punti valgeid-Inglismaalt ja Venemaalt.Elis oli nii sõiduvees,et pidime teda mitu korda korrale kutsuma. Muidu oleks äkki rongilt maha tõstetud. Mingi moment väsisime ära ja läksime magama. Kuigi restoran pandi kinni,polnud Elis nõus sealt ära tulema. Ikka oli vaja kellegagi ümberkaela kinni jutustada. Läksime minema ja õnneks oli ka Elis hommikul ilusti oma koikus.
Kell 7.15 olime Surat Thanis.Rongijaamas oli vastas buss,kuhu turistid juhatati.Väga vinge uus kahekorruseline buss. Peagi sai buss valgeid inimesi täis ja sõit algas. Poole tunni pärast jõudsime kuskile äärelinna jaotuspunkti,kus meid bussist välja aeti. Rõõm heast bussist oli üürike :) Seal jaotati inimesed teistesse bussidesse,vastavalt mis linna sõit oli.Need bussid olid juba päevinäinud kahekorruselised bussid.Sõit Krabile kestis ligi 4 tundi,kuid aeg läks ruttu,kuna bussiaknast oli päris põnev eksootilist loodust jälgida.Krabi äärelinnas oli järjekordne jaotuspunkt.Mingi reisibüroo müüs seal igasuguseid trippe.Kõik aeti bussist välja. Ütlesime,et tahame Krabi kesklinna,kuid siis taheti 50 bahti nägu juurde.Ajuvaba. Üritasime sama platsi pealt taksot saada,kuid need küsisid juba 100 bahti nägu. Ja küsimuse peale,kaugel kesklinn on,öeldi et 10 km. Niisis ei jäänud muud üle,kui võtsime selle esimese taksobussi ja maksime 50 bahti nägu. Lisaks oli bussis veel paar turisti.Istusime siis peale ja takso viis meid kesklinna,mis tegelikult asus 1 km kaugusel!!!!  Väga osav koostöö bussifirma ja reisibüroo vahel valgetelt raha väljapumpamiseks.Tundsime ennast kergelt lollina :)